Az X-Faktor megeszi a Megasztárt reggelire
|
35. heti nézettségi adatok
A múlt hét történéseiből megint azt látjuk, hogy a TV2 – nemes egyszerűséggel – maga alá csinált. Ez pedig az X-Faktor első adásának nézettségi eredményei miatt valószínű, és azzal az átgondolatlan lépéssel, hogy ennek hatására gyorsan ismét műsorrendet változtattak,...
...és szombaton két adag Megasztárral lepték meg a kedves nézőket, rövidtávon természetesen jól jártak, hiszen sokan nézték a második Megasztárt, hosszútávon azonban kérdéses, hogy kifizetődő-e  a műsorstruktúra állandó változtatása. 
 
Ők így akarnak mindig az RTL Klub előtt járni egy lépéssel, kérdés, hogy ez a sikerre vezető taktika, vagy a szokásos fejetlenség, ami a csatorna műsorstruktúrájának alakítását jellemzi már évek óta. És ha az utóbbi évek TV2-es eredményeit nézzük, akkor bátran állíthatjuk, hogy nem, nem ez a sikerhez vezető út. De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük a konkrét számadatokat!  
 
Az előző hét után a múlt héten is az X-Faktor győzedelmeskedett a szombati tehetségkutatók versenyében, azonban a vizsgált héten már az abszolút vezetést is megszerezte a műsor, a teljes lakosság körében átlépte a bűvös kétmilliós határt; 2 001 370 néző követte a műsort, ez pedig 42,1 százalékos közönségarányt jelentett a csatornának. A 18 és 49 év közöttiek körében 922 390-en nézték az X-Faktort, ami 50,1 százalékos, hihetetlenül magas közönségarányt eredményezett az RTL Klubnak. A vele egy időben a TV2-n futó első Megasztár adás a teljes lakosság körében 1 085 918 nézőt ért el 22,8 százalékos közönségarányt eredményezve, és ez csupán a harmincnyolcadik helyre volt elég. A fiatalok körében a műsor a harmincharmadik helyen végzett 442 093 nézővel és 23,9 százalékos közönségaránnyal, ami azt jelenti, hogy feleannyian sem nézték a TV2-es műsort, mint az RTL Klubosat.  
 
Természetesen a szombaton leadott második Megasztár adás már hozta a csatorna által valószínűleg elvárt számokat, azonban mindig is az volt a baj a TV2-vel, hogy az orrukig látnak, rövidtávra terveznek, ami a televíziózásban – már láttuk – nem kifizetődő. Tehát a kilenc órakor kezdődő adás a nézettségi listán – mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében – a második helyet szerezte meg, az előbbi csoportban 1 812 167 nézőt tudott a kanapéba szegezni, az utóbbinál pedig 910 019 nézőt érdekelt az első középdöntő (40,6% SHR), ami 44,5 százalékot eredményezett a csatornának. Ez azonban nem meglepetés, a nézők már kellően fel vannak húzva, ki vannak éhezve a tehetségkutató műsorokra, és a két csatorna által gerjesztett feszültséget a nézettségi adatok kiválóan alátámasztják.  
 
A teljes lakosság körében a két tehetségkutató után következik az öt darab Barátok közt-epizód, átlagosan 32,9 százalékos közönségaránnyal. Ezt követi két Széf adás, három RTL-Hírek és egy Fókusz, azaz maradt minden a régiben, a TV2 megint nem nagyon tud beleszólni a főműsoridős verseny alakulásába. Tizennegyedik lett a második legnézettebb TV2-es műsor, a Szakíts, ha bírsz című amerikai vígjáték (1 429 529 néző, 30,4% SHR). Ezzel azonban a csatorna beletrafált, hiszen az ellene az RTL-en indított Csillagok háborúja 3. csak a negyvenhatodik lett a listán 1 004 180 nézővel és 22,4 százalékos közönségaránnyal.
 
A fiatalok körében, a kereskedelmileg fontos 18 és 49 év közöttiekében az X-Faktor és a Megasztár után négy Barátok közt epizód foglalja el a következő helyeket, átlagosan 34,3 százalékos közönségaránnyal. Ebben a korcsoportban is jó helyen végzett a TV2 vasárnapi műsora; a hetedik lett 661 537 nézővel és 32,2 százalékos közönségaránnyal. A Csillagok háborúja itt a kilencedik lett 629 863 nézővel és 31,6 százalékos közönségaránnyal. A fiatalok körében azonban a Széf már nem aratott olyan osztatlan sikert, mint a teljes lakosság körében, a legnézettebb adás csupán a huszonegyedik helyet szerezte meg, azonban így is megelőzte a vele egy időben a TV2-n futó Édesnégyes című reality-t, ami nem került fel az ötven legnézettebb adás listájára.
 
És a végére a közönségarányok; A 35. héten főműsoridőben az 50 évnél fiatalabb felnőtt nézők 28,7%-a választotta az RTL Klub-ot, míg a TV2-re 24,7% kapcsolt. A középmezőnyben ismét az MTV1 állt az élre 4,7%-os közönségaránnyal, őt követte kevéssel lemaradva a Film+ csatorna (4% SHR) majd a ViaSat3 és a Cool holtversenyben 3,9%-kal. 
 
És akkor most dőljünk hátra, és figyeljük, milyen újabb dobásokkal próbálják a csatornák maguk felé, illetve a vetélytársak ellen fordítani a nézőket.  
 
bj
2010.09.07
|
Kész a Megasztár 6 rajongói oldal is már :)
http://megasztar6.info
mega
|
2011-12-19 19:55:14
Nagyon szeretem a fiukat ..A csajok bénák a fiuk a legjobbak Tomi ???? Csaba???Nikolas??Norbiii? Nagyon szeretem az összes fiút ...:):D:D:D ????
Szentgyörgyvölgyi Boglárka
|
2010-11-21 09:59:19
mikor jönnek az új adatok??
frensoas
|
2010-09-15 07:03:01
Új hozzászólás
Név: E-mail:
Hozzászólás:
Ismételd meg:


2014. szeptember 16., kedd

Edit, Ditta, Ludmilla
19:25
A Poszeidon katasztrófa
amerikai katasztrófafilm, 2005
19:30
Mandela - Hosszú út a szabadságig
angol életrajzi film, 2013
19:35
Bumeráng
amerikai romantikus vígjáték, 1992
20:00
Dominick és Eugene
amerikai filmdráma, 1989
20:00
Magánpraxis
angol vígjáték, 1984
Vesd bele magad, egy fergeteges kalandba, egy rendkívüli kisfiúval! T.S.Spivet különös utazása.
Miért jobb az Adria marketingje és médiahírneve Magyarországon, mint a Balatoné?
Máté József
(Balaton Barátai Márkaműhely)
A Horvát Idegenforgalmi Közösség Magyarországi Képviselete ma eredményesebben szólítja meg a nyaralni vágyó honfitársainkat, mint saját felségvizein a Magyar Turizmus Zrt.
2
Megnéztem a borfesztivált, sajnos nem sok értelme volt, ide jutottunk
Gazda Albert
(Cink)
Nem lehet mindent ugyanúgy csinálni évtizedeken keresztül. Ma már több kell, mint egy falunap a fővárosban.
8
4
Tagok: túl az 1 millión
Copyright © 2014
Ingyenes Műsorújság Kft. az Est Media Group tagja.