Tehetségből sosem elég
|
15. heti nézettségi adatok
Öt hete tart a Csillag Születik, és azóta borítékolható, hogy mindkét korosztályban az RTL Klub tehetségkutatója végez az élen. Meglepetésre most se számítsunk, Hajósék ügyesen tolják előre a műsor szekerét, rendre garantálva csatornájuknak az átlagosan 40% körüli nézettséget.
Kilenc éve indult az első Megasztár, melynek eredményeként lavinaként söpört végig az országon a tehetségkutatók iránti általános rajongás és lelkesedés. Hiába vagyunk kis ország, a jelentkezők száma nemhogy csökkene, évről évről csak nő. Mintha más kitörési lehetőséget nem látnánk a nehéz sorból és a reménytelenségből, mint a celebbé válást... A tehetségkutatókba jelentkezőknek pedig minden bizonnyal vannak rokonaik, barátaik, szomszédaik és ismerőseik, ők pedig szinte biztos, hogy mind a tévéképernyő előtt izgulnak majd a versenyzőikért, így, ha van jelentkező az ilyen műsorokba, akkor néző is akad. Ez azonban még kevés a sikerhez, hasonlítsuk csak össze a Megasztár és a Csillag Születik nézettségi eredményeit!
 
Mindkét műsor már a sokadik szériájánál tart, az RTL Klub tehetségkutatója mégis rendre az élen végez, míg a Megasztár csak az első válogató műsorokkal ért el igazán jó helyezést. Az egy műsort csak egyszer szerepeltető listánkon a TV2 tehetségkutatója a fiataloknál a 15., a teljes lakosságban pedig a 13. helyet tudta csak megszerezni a héten, és közönségarány tekintetében is jó tíz százalékkal elmarad a Csillag Születik eredményeitől. Pedig a zsűri mindkét műsorban hasonlóan változott: egy régi és három új szereplő tűnt fel az ítészek között, ám ami az egyiknél működik, az a másiknál – mint e példa is mutatja - nem feltétlenül szuperál. A TV2 hetek óta már a péntek estéket is elbukja, ezúttal 21,3%ot értek el főműsoridőben a 18-49-es korosztályban, ami nem rossz teljesítmény, ám az RTL Klub ezt is felülmúlja a maga 25,6%-ával, mely főműsoridős eredmény – jegyezzük azért meg – elsősorban a Megasztár előtti műsorsávban jelentkező Fókusznak és a Barátok köztnek köszönhető. A Megasztár (SHR 29,2%) ugyanis a teljes lakosságban megverte az RTL Klub ugyanekkor futó műsorait (Miami helyszínelők, Gyilkos elmék – SHR 22,7%, 21,9%, illetve 21,1%), a fiataloknál azonban a Miami helyszínelőket valamivel többen nézték az RTL Klubon (SHR 23,8%), mint a TV2 tehetségkutatóját, és csak a Megasztár második fele tudta megnyerni a saját műsorsávját, igaz, az első két félórához (SHR 22,8%, 23,5%) képest jócskán növekvő nézőszámmal (SHR 26,3%, 29,5%, 28,3%). 
 
A 18-49-es korosztályban négy film is bekerült a top 10-be, a húsvétkor vetített Az arany iránytű a Csillag Születik és a keddi Barátok közt közé beékelődve, a második helyen, a Titanic a negyediken, A bakancslista a hetediken, valamint legjobb TV2-es műsorként a Holiday a nyolcadik helyen. A lista első hét rublikájában amúgy csak RTL Klubos műsorokat találunk. Az m1-nek is bejönni látszik a Forma-1, de szerencséjük is van, mert ez a szezon különösen izgalmasnak ígérkezik az eddig látottak alapján, nem véletlen, hogy a fél nyolckor kezdődő közevetítés a lista 13. helyét csípte meg, a hét legmagasabb közönségarányát produkálva, a fiatal nézők 42,9%-át ültetve a képernyők elé. A TV2-nek hétvégén az esti műsorsávban esélye sem volt az RTL Klub ellen, és hét közben is csak néhány részgyőzelemnek örülhetett a csatorna, melyet a késő esti műsorsávban értek el. A TV2 legerősebb napja ebben a tekintetben egyébként a szerda volt, a Doktor House 18,1%-os nézettséggel verte az RTL Klubon futó Legyen Ön is Milliomost (SHR 16,9%), de a Született feleségeket (SHR 17,8%), illetve Lakatos Márk műsorát, az Én is szép vagyokat (SHR 16,4%) is többen nézték, mint a Házon kívült (SHR 15%) és az utána kezdődő XXI. századot (SHR 12,1%). 
 
A teljes lakosságban, akárcsak az előző héten, ezúttal is a Csillag Születik, a Barátok közt és a Fókusz osztozik a dobogós helyezéseken, a Napló negyedik helye viszont szép eredmény a TV2-től, bár nem meglepő, hisz a vasárnap esti műsor szinte mindig jól szerepel, ahogy a Jóban Rosszban is stabilan tartja magát, ezúttal a lista hatodik helyén zárva a hetet. A Széfet, úgy tűnik, a teljes lakosság szereti jobban, 30,7%-os nézettséggel, 1 millió 300 ezret közelítő nézőszámával az ötödik helyet kaparintotta meg a vetélkedő, míg a fiataloknál csupán a 16. helyen végzett a legnézettebb adás a héten. A teljes lakosság körében a Legyen Ön is Milliomos! is népszerűbb, mint a fiataloknál, ám a Forma-1 nél például ebben a korosztályban volt nézettebb köztévés műsor is (a húsvéthétfői híradó és az azt követő Telesport), a Kínai Nagydíj így csak egy huszadik helyet hozott az m1-nek. 
 
A főműsoridős eredmények a 18-49-es korosztályban a következők: minden estét megnyerve múlt héten is az RTL Klub végzett az élen (SHR 26,2%) – a legtöbb nézőt a Csillag Születiknek köszönhetően természetesen szombaton szerezték, amikor is a fiatalok 29,8%-a kapcsolt erre a csatornára, de a hétfői 28,9%-os ünnepi nézettség és a vasárnapi 27,3%-os közönségarány is nagyon jó eredménynek számít. A TV2 17,5%-kal végzett a második helyen, megelőzve a valamivel öt százalék fölött mozgó kisebb csatornákat, a Film+-t (SHR 5,4%), a Viasatot (SHR 5,3%), az m1-et (SHR 5,1%) és a Coolt (SHR 5%). 
 
 
Adatok forrása: AGB Nielsen/RTL Klub 
 
 
b.e.
2012.04.17
|
1 komment|Szólj hozzá!
Akármi is van, nem véletlenül nézik többen a Csillag születiket, mint a Megasztárt.
Bambusz
|
2012-04-18 15:04:17
Új hozzászólás
Név: E-mail:
Hozzászólás:
Ismételd meg:


2014. december 19., péntek

Viola, Violetta
H
15
K
16
Sze
17
Cs
18
18:05
A diszkó végnapjai
amerikai vígjáték, 1998
18:30
Cindy karácsonya
amerikai vígjáték, 2013
18:45
Kék lagúna: Ébredés
amerikai romantikus filmdráma, 2012
18:50
A 42-es
amerikai filmdráma, 2013
19:00
Szellemirtók 2.
amerikai akcióvígjáték, 1989
Három elkeseredett, különböző korú nőt (Ónodi Eszter, Csákányi Eszter és Törőcsik Franciska) egy esős éjszakán egymás mellé sodor az élet.
Ákost látni és
Gerényi Gábor
(Midi)
Ákos hiába űz sportot már több mint húsz éve abból, hogy a végletekig megossza a közönséget és a kritikát: a dolog vége csak az lett, hogy nem sok gondolkodnivaló akad, ha az első számú magyar popcsillagot akarjuk megnevezni.
20
11
Sose volt szükség hátszélre
Dúzsi Tamás
(Tolna Megyei Népújság)
Meg kell találni azt az árat, amelynél úgy érzi a vásárló, jó minőséget kapott, de az ár is elfogadható. Interjú.
Tagok: túl az 1 millión
Copyright © 2014
Ingyenes Műsorújság Kft. az Est Media Group tagja.