Tehetségből sosem elég
|
15. heti nézettségi adatok
Öt hete tart a Csillag Születik, és azóta borítékolható, hogy mindkét korosztályban az RTL Klub tehetségkutatója végez az élen. Meglepetésre most se számítsunk, Hajósék ügyesen tolják előre a műsor szekerét, rendre garantálva csatornájuknak az átlagosan 40% körüli nézettséget.
Kilenc éve indult az első Megasztár, melynek eredményeként lavinaként söpört végig az országon a tehetségkutatók iránti általános rajongás és lelkesedés. Hiába vagyunk kis ország, a jelentkezők száma nemhogy csökkene, évről évről csak nő. Mintha más kitörési lehetőséget nem látnánk a nehéz sorból és a reménytelenségből, mint a celebbé válást... A tehetségkutatókba jelentkezőknek pedig minden bizonnyal vannak rokonaik, barátaik, szomszédaik és ismerőseik, ők pedig szinte biztos, hogy mind a tévéképernyő előtt izgulnak majd a versenyzőikért, így, ha van jelentkező az ilyen műsorokba, akkor néző is akad. Ez azonban még kevés a sikerhez, hasonlítsuk csak össze a Megasztár és a Csillag Születik nézettségi eredményeit!
 
Mindkét műsor már a sokadik szériájánál tart, az RTL Klub tehetségkutatója mégis rendre az élen végez, míg a Megasztár csak az első válogató műsorokkal ért el igazán jó helyezést. Az egy műsort csak egyszer szerepeltető listánkon a TV2 tehetségkutatója a fiataloknál a 15., a teljes lakosságban pedig a 13. helyet tudta csak megszerezni a héten, és közönségarány tekintetében is jó tíz százalékkal elmarad a Csillag Születik eredményeitől. Pedig a zsűri mindkét műsorban hasonlóan változott: egy régi és három új szereplő tűnt fel az ítészek között, ám ami az egyiknél működik, az a másiknál – mint e példa is mutatja - nem feltétlenül szuperál. A TV2 hetek óta már a péntek estéket is elbukja, ezúttal 21,3%ot értek el főműsoridőben a 18-49-es korosztályban, ami nem rossz teljesítmény, ám az RTL Klub ezt is felülmúlja a maga 25,6%-ával, mely főműsoridős eredmény – jegyezzük azért meg – elsősorban a Megasztár előtti műsorsávban jelentkező Fókusznak és a Barátok köztnek köszönhető. A Megasztár (SHR 29,2%) ugyanis a teljes lakosságban megverte az RTL Klub ugyanekkor futó műsorait (Miami helyszínelők, Gyilkos elmék – SHR 22,7%, 21,9%, illetve 21,1%), a fiataloknál azonban a Miami helyszínelőket valamivel többen nézték az RTL Klubon (SHR 23,8%), mint a TV2 tehetségkutatóját, és csak a Megasztár második fele tudta megnyerni a saját műsorsávját, igaz, az első két félórához (SHR 22,8%, 23,5%) képest jócskán növekvő nézőszámmal (SHR 26,3%, 29,5%, 28,3%). 
 
A 18-49-es korosztályban négy film is bekerült a top 10-be, a húsvétkor vetített Az arany iránytű a Csillag Születik és a keddi Barátok közt közé beékelődve, a második helyen, a Titanic a negyediken, A bakancslista a hetediken, valamint legjobb TV2-es műsorként a Holiday a nyolcadik helyen. A lista első hét rublikájában amúgy csak RTL Klubos műsorokat találunk. Az m1-nek is bejönni látszik a Forma-1, de szerencséjük is van, mert ez a szezon különösen izgalmasnak ígérkezik az eddig látottak alapján, nem véletlen, hogy a fél nyolckor kezdődő közevetítés a lista 13. helyét csípte meg, a hét legmagasabb közönségarányát produkálva, a fiatal nézők 42,9%-át ültetve a képernyők elé. A TV2-nek hétvégén az esti műsorsávban esélye sem volt az RTL Klub ellen, és hét közben is csak néhány részgyőzelemnek örülhetett a csatorna, melyet a késő esti műsorsávban értek el. A TV2 legerősebb napja ebben a tekintetben egyébként a szerda volt, a Doktor House 18,1%-os nézettséggel verte az RTL Klubon futó Legyen Ön is Milliomost (SHR 16,9%), de a Született feleségeket (SHR 17,8%), illetve Lakatos Márk műsorát, az Én is szép vagyokat (SHR 16,4%) is többen nézték, mint a Házon kívült (SHR 15%) és az utána kezdődő XXI. századot (SHR 12,1%). 
 
A teljes lakosságban, akárcsak az előző héten, ezúttal is a Csillag Születik, a Barátok közt és a Fókusz osztozik a dobogós helyezéseken, a Napló negyedik helye viszont szép eredmény a TV2-től, bár nem meglepő, hisz a vasárnap esti műsor szinte mindig jól szerepel, ahogy a Jóban Rosszban is stabilan tartja magát, ezúttal a lista hatodik helyén zárva a hetet. A Széfet, úgy tűnik, a teljes lakosság szereti jobban, 30,7%-os nézettséggel, 1 millió 300 ezret közelítő nézőszámával az ötödik helyet kaparintotta meg a vetélkedő, míg a fiataloknál csupán a 16. helyen végzett a legnézettebb adás a héten. A teljes lakosság körében a Legyen Ön is Milliomos! is népszerűbb, mint a fiataloknál, ám a Forma-1 nél például ebben a korosztályban volt nézettebb köztévés műsor is (a húsvéthétfői híradó és az azt követő Telesport), a Kínai Nagydíj így csak egy huszadik helyet hozott az m1-nek. 
 
A főműsoridős eredmények a 18-49-es korosztályban a következők: minden estét megnyerve múlt héten is az RTL Klub végzett az élen (SHR 26,2%) – a legtöbb nézőt a Csillag Születiknek köszönhetően természetesen szombaton szerezték, amikor is a fiatalok 29,8%-a kapcsolt erre a csatornára, de a hétfői 28,9%-os ünnepi nézettség és a vasárnapi 27,3%-os közönségarány is nagyon jó eredménynek számít. A TV2 17,5%-kal végzett a második helyen, megelőzve a valamivel öt százalék fölött mozgó kisebb csatornákat, a Film+-t (SHR 5,4%), a Viasatot (SHR 5,3%), az m1-et (SHR 5,1%) és a Coolt (SHR 5%). 
 
 
Adatok forrása: AGB Nielsen/RTL Klub 
 
 
b.e.
2012.04.17
|
1 komment|Szólj hozzá!
Akármi is van, nem véletlenül nézik többen a Csillag születiket, mint a Megasztárt.
Bambusz
|
2012-04-18 15:04:17
Új hozzászólás
Név: E-mail:
Hozzászólás:
Ismételd meg:


2014. szeptember 2., kedd

Rebeka, Dorina
18:05
Csúcsfejek
amerikai vígjáték, 1993
18:25
Lego Batman: A film
amerikai animációs film, 2013
18:25
Komputerkémek
amerikai akcióthriller, 1992
18:25
Kedves szomszéd
dán filmdráma, 2010
18:55
Felpörgetve
amerikai-ausztrál-kanadai akciófilm, 2001
2014. szeptember 6-án ismét MOZIÉJSZAKA lesz a CORVINBAN. Erre az alkalomra a szokásokhoz híven egy karszalag elegendő a belépéshez, amivel este 6-tól reggelig lehet mozizni „látástól-vakulásig”.
Visszatértem
Orbán János Dénes
(Főtér)
Ugyanúgy vallom azt, hogy az irodalomnak inkább a kacagásról, az érzelmekről és az érzékiségről kell szólnia, mint a gondolatiságról.
Csóborok a tó mellől
Unger Tamás
(Borrajongó)
A koncepció: üde, ropogós, jó ivású borokat készíteni több mint korrekt áron, és helyben, palackosan vagy lédig túladni rajtuk.
Tagok: túl az 1 millión
Copyright © 2012
Pesti Est Kft. az Est Media Group tagja.